Visie

Samenwerken

In onze klassen is er ruime aandacht voor het groepsgevoel.
We werken in onze klassen vaak in duo’s, groepjes,…

Ook klasoverschrijdend gaan we aan het werk, gaan we op uitstap,…!

Elk kind heeft bij ons een meter en peter. Ze staan nooit alleen.
Samen werken ze leuke activiteiten uit, leren ze nieuwe dingen van elkaar en leren ze verantwoordelijkheid dragen.

Als schoolteam geven we het goede voorbeeld, want ook wij werken graag samen in werkgroepen en gaan graag samenwerkingsverbanden met de buurt aan.

We vinden het ook superfijn als we in samenwerking met de ouders en met alle betrokken partners onze kinderen kunnen laten schitteren!

Respect

Elke persoon hoe groot of hoe klein verdient respect.

Zelf worden we ook graag met respect behandeld. We leren onze kinderen om respectvol met elkaar om te gaan.

Dat maakt het leren en werken dubbel zo aangenaam!

Gelijkwaardig

Elk kind is verschillend en elk kind is uniek, alsook onze leerkrachten. We bieden elk kind de ondersteuning die ze nodig hebben, zodat elk kind dezelfde kansen krijgt.

 

Ondernemend

Door het creëren van een krachtige leeromgeving in onze klassen/school willen we kinderen van bij de kleuters stimuleren om ondernemend te zijn.

Leerplezier

Een kind dat plezier beleeft tijdens het leren zal sneller en beter tot leren komen. We werken in onze klassen met thema's die aansluiten bij de leefwereld van de kinderen. Op die manier willen we hen prikkelen om meer te weten te komen over het thema.

We wisselen verschillende werkvormen met elkaar af, zetten media in ter versterking en laten kinderen samenwerken met elkaar.

Op die manier zijn we ervan overtuigd dat we elk kind kunnen tegemoet komen in zijn/haar favoriete vorm van leren.

Positief kritisch Open geest

We willen onze leerlingen laten ontplooien tot positief, kritische jongeren die met een open geest door het leven gaan. 

We zetten van jongs af aan in op communicatie met elkaar. Hoe ouder de leerlingen worden hoe meer we hen laten nadenken over belangrijke thema's, hun mening laten verwoorden en ook leren omgaan met meningen van anderen.

Onderzoekend

In elke klas werken we met thema's die vertrekken vanuit de leefwereld van de kinderen.
We willen tijdens onze thema’s onze leerlingen de kans geven om zelf op ontdekking te gaan. 

Betrokkenheid

We willen dat elk kind zich goed en veilig voelt op school. Dit vinden wij een belangrijke voorwaarde om tot leren te komen.

Daarenboven bieden wij functionele taken aan die uitdagend zijn voor de kinderen. Hierbij vinden wij het belangrijk dat elk kind op zijn niveau succes kan ervaren.

Op deze manier willen wij een hoge graad van betrokkenheid bij kinderen stimuleren.

 

Betrokkenheid zien we ook als samen onze school maken.

Innovatief

De wereld rondom ons staat niet stil. We worden geconfronteerd met heel snelle veranderingen op vlak van technologie, beroepen,... Alles wordt steeds complexer.

Ook in onze school staan we niet stil!

We stomen onze leerlingen klaar voor de wereld van morgen!

In onze klassen is er ruime aandacht voor het groepsgevoel.
We werken in onze klassen vaak in duo’s, groepjes,…

Ook klasoverschrijdend gaan we aan het werk, gaan we op uitstap,…!

Elk kind heeft bij ons een meter en peter. Ze staan nooit alleen.
Samen werken ze leuke activiteiten uit, leren ze nieuwe dingen van elkaar en leren ze verantwoordelijkheid dragen.

Als schoolteam geven we het goede voorbeeld, want ook wij werken graag samen in werkgroepen en gaan graag samenwerkingsverbanden met de buurt aan.

We vinden het ook superfijn als we in samenwerking met de ouders en met alle betrokken partners onze kinderen kunnen laten schitteren!

Elke persoon hoe groot of hoe klein verdient respect.

Zelf worden we ook graag met respect behandeld. We leren onze kinderen om respectvol met elkaar om te gaan.

Dat maakt het leren en werken dubbel zo aangenaam!

Elk kind is verschillend en elk kind is uniek, alsook onze leerkrachten. We bieden elk kind de ondersteuning die ze nodig hebben, zodat elk kind dezelfde kansen krijgt.

 

Door het creëren van een krachtige leeromgeving in onze klassen/school willen we kinderen van bij de kleuters stimuleren om ondernemend te zijn.

Een kind dat plezier beleeft tijdens het leren zal sneller en beter tot leren komen. We werken in onze klassen met thema's die aansluiten bij de leefwereld van de kinderen. Op die manier willen we hen prikkelen om meer te weten te komen over het thema.

We wisselen verschillende werkvormen met elkaar af, zetten media in ter versterking en laten kinderen samenwerken met elkaar.

Op die manier zijn we ervan overtuigd dat we elk kind kunnen tegemoet komen in zijn/haar favoriete vorm van leren.

We willen onze leerlingen laten ontplooien tot positief, kritische jongeren die met een open geest door het leven gaan. 

We zetten van jongs af aan in op communicatie met elkaar. Hoe ouder de leerlingen worden hoe meer we hen laten nadenken over belangrijke thema's, hun mening laten verwoorden en ook leren omgaan met meningen van anderen.

In elke klas werken we met thema's die vertrekken vanuit de leefwereld van de kinderen.
We willen tijdens onze thema’s onze leerlingen de kans geven om zelf op ontdekking te gaan. 

We willen dat elk kind zich goed en veilig voelt op school. Dit vinden wij een belangrijke voorwaarde om tot leren te komen.

Daarenboven bieden wij functionele taken aan die uitdagend zijn voor de kinderen. Hierbij vinden wij het belangrijk dat elk kind op zijn niveau succes kan ervaren.

Op deze manier willen wij een hoge graad van betrokkenheid bij kinderen stimuleren.

 

Betrokkenheid zien we ook als samen onze school maken.

De wereld rondom ons staat niet stil. We worden geconfronteerd met heel snelle veranderingen op vlak van technologie, beroepen,... Alles wordt steeds complexer.

Ook in onze school staan we niet stil!

We stomen onze leerlingen klaar voor de wereld van morgen!